28 mars 2011

Dag 15: Mina förebilder

Egentligen har jag inga förebilder alls. Förr när jag var liten hade jag väldigt många artister som jag såg upp till. Nu har ja faktiskt ingen. Inte ens mamma eller pappa (!?) Jag vill inte ha ett liv som mamma eller pappa har haft. Jag är en flicka som kör mitt eget race och inte bryr mig om vad andra säger eller gör. 

Eller okej.. När jag nu tänker så har jag nog några få förebilder. De som var med i Idol 2010. Efter att jag var på konserten i Jakobstad har tankesättet runt Idol ändrat lite. Jag föreställer mig, mig själ i deras ställning och försöker förstå vilken press de hade på sig egentligen. Fast jag kan ju inte egentligen veta hur stor pressen var efterom jag inte var där men.. 

Jag ser upp till dem just därför att de har fått uppleva något som jag verkligen, verkligen också vill vara med om. De hade samma drömmar som jag också har. Alla de 11 sista deltagare som var med har en sån talang att det inte är klokt (och live var de ju mycket bättre också!)

Med många långa minuter av tänkande kommer jag ju på att jag läser en blogg mer än andras, nämligen malinronnquist.se. Den är inspirerande på något vis. Hon skriver mest om mode. Men också om vardagliga saker, inredning och kärlek. Egentligen är hon ganska personlig, men ändå inte för personlig. Jag har fastnat för hennes blogg. Jag läser inte Kissies blogg eller Kenzas blogg eller något sådant. Jag tycker de är lite löjliga. Åtminstone Kissies blogg. Jag tycker Malins är bättre. Här är en liten presentation om henne från hennes blogg:

     "Mitt namn är Malin Rönnquist, är 22 år och bor i Uppsala. 
      När jag inte arbetar är träning och jakten på den absoluta 
      dröm-outfiten det jag sysselsätter mig med. 
      Jag bjuder er på en massa inspiration ifrån mitt underbara vardagsliv"

Malin jobbar på HM i Uppsala och hon lägger dagligen upp outfits på hennes blogg. Det roligaste med det är att de flesta kläder är just från HM.

Detta inlägg har tagit mig nästan en halv timme att skriva.. Jag vet inte vad jag skall skriva så det skall bli en sammanfattning och så någon skall förstå vad jag menar och skriver. I och för sig läser någon knappast min blogg men.. Förutom Sonja då..

2 kommentarer:

  1. Ja haar faktist ve in på a nu seekärt meir en to... men he ebaa föratt jae så nörtti å läser all blogga tyyp 4 gang per dag så tå köör man ijinom all på sama gang ^^

    mehehe anonyymt suugand fö te !! :D:D:D:D

    SvaraRadera
  2. Okeeej?

    Förresten he kan ju int va naan ader än Malin Lindström som kommentera en såndee omotiverad kommentar :D Joo vi e int släkt...

    SvaraRadera