5 mars 2011

sommar och sol

Idag har vi planerat Sverige resan <3

De blir antagligen i sommar vecka 28 eller 29. Vi tar bilen ner till Vasa, sen med båt över till Umeå. Eftersom det skulle bli 12 timmars bilkörande tar vi och bokar oss in på ett hotell i Uppsala eller Gävle för K vill inte köra i Stockholm eftersom han aldrig har varit där förut.. Sen kör vi via Köping för att hälsa på K's släktingar och sen vidare till Munkedal. Där stannar vi hos mammas kusin en natt och sedan till Lysekil där mamma är uppväxt. Sen blir det att åka och hälsa på mammas andra kusiner och våra småkusiner i Lilla Edet och Färgelanda. Vi har också tänkt ta en sväng till Uddevalla, Göteborg och också till Halmstad där familjen Johansson bor. Mamma å co. träffade dom vid Turkiet och H blev ju bra vän med en av deras bkaarn :) Sedan blir det att köra hem till tråkiga Finland igen..

Detdär var bara en planering som vi funderade på.. Men jag skulle ju gärna önska att vi kunde ta en sväng in i Stockholm också. Det skulle vara najs :) Men tyvärr reser jag med 5 andra, dvs. 5 olika viljor.. Jag har bestämt att jag skall till Sverige själv då jag är 18 så får jag göra vad jag vill (Eller okej jag visste redan 2004 att jag skall till Sverige)

Nu skall jag se några avsnitt Hellcats och sen får jag nog krypa ner i snarklådan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar